Παρασκευή, 3 Απριλίου 2009

παιδιά, αυτό είναι τόνειρό σας;

.
Τί ζητούν τα παιδιά που κατέλαβαν την Πρυτανεία του ΑΠΘ; να κηρύξει το ΑΠΘ έκπτωτους τους εργολάβους και στη συνέχεια να επαναπροσλάβει σε μόνιμες θέσεις όσους εργάζονται στις εργολαβίες. Στο μέτρο που η ικανοποίηση του δεύτερου σκέλους του αιτήματός τους είναι ανέφικτη ως έχουν σήμερα τα πράγματα, η άμεση καταγγελία των συμβάσεων εργολαβίας θα σημάνει αυτόματα ότι 800 άτομα θα βρεθούν στο δρόμο. Ρώτησαν τους ενδιαφερόμενους εργαζόμενους αν τους συμφέρει κάτι τέτοιο; Ή παλεύουν γι' αυτούς χωρίς αυτούς; Τί θέλουν, την καταστροφή τους; Στην περίπτωση αυτή, να το δεχτούμε ότι τα παιδιά επαναστατούν, ευρισκόμενα επί του παρόντος σ' ένα προεπαναστατικό στάδιο, όπου κατ' αρχήν προκαλούν διάφορες καταστροφές με σκοπό την γενίκευσή τους ώστε να καταρρεύσει το σύστημα. Ωραία, αλλά για να γίνει τί; ΤΙ;

Όλοι οι επαναστάτες ήσαν πνευματικά πιο προηγμένοι από τις άρχουσες τάξεις που κατεδάφιζαν: οι πατριώτες αμερικανοί απέναντι στους αντιδραστικούς αποικιοκράτες, οι αστοί το 1789 στη Γαλλία απέναντι στους αγράμματους αριστοκράτες, οι μπολσεβίκοι το 1917 στη Ρωσία απέναντι στους παρωχημένους τσαρικούς, η επαναστατημένη νεολαία του Μάη του 68 κατά της αυταρχικότητας απέναντι στην αντιδραστική αστική τάξη, κ.ο.κ. Ακόμη κι οι Χριστιανοί ήταν πιο προχωρημένοι από τους παρηκμασμένους Ρωμαίους που βλέπανε ανθρώπους να τους τρώνε τα λιοντάρια και χαίρονταν...

Αυτό που περιμένουμε εμείς από τα παιδιά μας είναι να μας ξεπεράσουν πνευματικά, τεχνολογικά, ακόμη και φαντασιακά, να μας ζωγραφίσουν έναν άλλο κόσμο και ν' ανατρέψουν τον δικό μας, ώστε να παίξουμε με τους δικούς τους πλέον κανόνες στον δικό τους κόσμο. Ωραία, ποιοί είναι λοιπόν αυτοί οι κανόνες να το συζητήσουμε.

Να το δεχτώ ότι οι νέοι που συμμετέχουν στην κατάληψη, οραματίζονται έναν πιο δίκαιο κόσμο γι' αυτούς που αλτρουϊστικά αγωνίζονται οι ίδιοι, χωρίς να προσδοκούν τίποτα για τον εαυτό τους. Αυτό λέγεται είμαι νέος, έχω ιδεολογία και μάχομαι γι' αυτήν. Είμαι ονειροπόλος αν θέλετε, κι οι νέοι - αν όχι όλοι μας - έχουν δικαίωμα σ' αυτό. Δεν είναι περίεργο που εμβληματικές μορφές γι' αυτούς ήταν τον Δεκέμβρη ο Αλέξης και τώρα η Κωνσταντίνα...

Συζήτησα τούτες τις μέρες πολλές ώρες μαζί τους, μιας κι η Πρυτανεία του ΑΠΘ είναι δίπλα στη Σχολή μου, και δεν κατάφερα, αν και το αποζητούσα, να μάθω το όνειρο αυτού του αγώνα τους. Όνειρό σας ρε παιδιά είναι η ... μονιμοποίηση των καθαριστριών; Είναι για σας καριέρα η δουλειά της καθαρίστριας; Σε αυτό θέλετε να τις καταδικάσετε τις καθαρίστριες; Στο νάναι μια ζωή καθαρίστριες; Για μήπως η Κωνσταντίνα ήθελε νάναι μια ζωή καθαρίστρια; Ιστορικός είναι η γυναίκα. Δουλειά ανάγκης είναι η καθαριότητα. Να ξηγιέμαστε, δεν συναινώ ούτε κατά διάνοια στη μισθολογική τους εκμετάλλευση, έτσι, για να μην παρεξηγιέμαστε. Όμως, είναι άραγε καριέρα η καθαρίστρια; Αυτό είναι τόνειρό σας, να διασφαλίσετε μια καριέρα στις καθαρίστριες; Άντε, λοιπόν, να ανοίξουμε οργανικές θέσεις μονίμων υπαλλήλων ειδικότητας καθαριστών στο ΑΠΘ. Καθαρίστρια 7, καθαρίστρια 6, καθαρίστρια 5, ..., καθαρίστρια 1, προϊσταμένη. Ουάουου. Αυτή κι αν είναι καριέρα για μια νέα γυναίκα που μπαίνει στο επάγγελμα στα είκοσι και βγαίνει στη σύνταξη προϊσταμένη καθαριότητας...

Κι ύστερα: "έκπτωτοι εργολάβοι", "μονιμοποίηση εργαζομένων στο δημόσιο", "παραβίαση εργατικής νομοθεσίας", κ.ο.κ. Πολύ διαχειριστικά τα βλέπω, ρε παιδιά, όλ' αυτά. Αυτό φιλοδοξείτε να κάνετε; μια καλύτερη διαχείριση από εμάς; να μπείτε στα δικά μας παπούτσια; να μας δείξετε ότι μια άλλη διαχείριση είναι εφικτή; κατά το "ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός" που είναι το προσφιλές σας σύνθημα; Δεν σκεφτήκατε ποτέ να φτιάξετε τα δικά σας παπούτσια και μετά να μας τα φορέσετε; Αυτό είναι επανάσταση.

Ζητήσατε τα κλειδιά της Πρυτανείας για να μας δείξετε πώς θα την διαχειριστούμε καλύτερα; Πολύ μίζερη η επανάστασή σας, παιδιά. Κι ακόμη πιο μίζεροι όσοι σπεύδουν να σας συνδράμουν, αναγνωρίζοντάς σας το δικαίωμα στην κατάληψη, αντί να σας διαπαιδαγωγήσουν στο πώς πραγματικά θα ανατρέψετε τον κόσμο.

Παναγιώτης Γκλαβίνης
.

3 σχόλια:

  1. Nomizo oti ta paidia den exoun katalavei ti einai afto pou zitane: ti monimopoiisi diladi se thesi kathariston ergazomenon pou afti ti stigmi kalyptoun theseis grammateiakis kai dioikitikis ypostiriksis! Me alla logia zitoun na vgaloun apo tis grammateies ergazomenous oi opoioi apasxolountai se aftes (kai synithos exoun kai ta aparaitita prosonta gia tin ergasia afti) kai na tous dosoun podia kai skoupa! Kamia antirrisi ean afto epithymousan oi peri ou o logos ergazomenoi..alla tous rotisan?
    Einai gegonos oti sto panepistimio apasxolountai ergazomenoi me kathestota kai se theseis pou den antapokrinontai sta pragmatika tous prosonta. Kai ypenthymizo edo tin eironiki epistoli paraitisis Didaktoros, i opoia ergazotan os dioikitiki ypallilos IDAX!! Diladi xoris kamia prooptiki ekseliksis, se antikeimeno asxeto me tis spoudes tis, kai se thesi anantistoixi me tis pragmatikes dynatotites tis.
    Den einai oneira afta epomenos.. Kai paroti pistevo oti o agonas gia tin Kouneva einai dikaios kai oti nai, yparxei ergasiaki ekmetallefsi (kai isos synthikes tromokratias se pollous ergasiakous xorous), o tropos antidrasis ton paidion afton einai kai lanthasmenos kai mataios.. Ti perimenoun oti tha symvei? Pera apo to oti edosan mia klotsia kai vythisan akomi perissotero to dimosio panepistimio?
    Nomizo oti ta oneira ofeiloun na einai megaleiodi kai anatreptika. H monimopoiisi ton ergazomenon afton se theseis kathariston den einai oneiro, einai katantia.
    Yparxei provlima, nai. Alla den einai afti i lysi, oxi..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προχθές, Παρασκευή μεσημέρι, πέρασα κι εγώ από την είσοδο του κτιρίου Διοίκησης. Ρώτησα ρητορικά τους παριστάμενους καταληψίες φοιτητές (κατά τεκμήριο) αν σκοπεύουν να ακολουθήσουν μεταπτυχιακές σπουδές. Τους είπα ότι δεν φαντάζομαι να σχεδιάζουν να το πράξουν σε μια πολιτισμένη χώρα, όπου οι καταλήψεις είναι σπάνιες και ενέχουν υψηλό ρίσκο για όσους τις επιχειρούν, οι πανεπιστημιακοί χώροι φυλάσσονται και κανείς δεν διανοείται να αυθαιρετήσει, έστω τοποθετώντας μια ανακοίνωση εκτός του ορισμένου πλαισίου. Γέλασαν...

    Μου είπαν ακόμη ότι τη Δευτέρα περιμένουν τον πρύτανη να τους επισκεφτεί (στο κτίριο Διοίκησης οι πρυτανικές αρχές είναι πλέον "επισκέπτες"!) και να δεσμευτεί ότι πλέον δεν θα ανανεώσει εργολαβικές συμβάσεις. Αν δεν το πράξει, με διαβεβαίωσαν ότι θα συνεχιστεί η κατάληψη. Αν δώσει τις διαβεβαιώσεις (υπό το κράτος εκβιασμού, να μη το ξεχνάμε), τότε οι καταληψίες θα αποφασίσουν σε νέα δική τους συνέλευση για την περαιτέρω στάση τους! Τους ρώτησα αν θα ήταν διατεθειμένοι να μου δώσουν τα ονόματά τους, ώστε μετά από χρόνια να διαπιστώσω, από την επαγγελματική τους εξέλιξη, τη συνέπεια των σημερινών τους ενεργειών με τη μελλοντική τους καριέρα. Γέλασαν και πάλι...

    Γιάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ορέστης Καλογήρου6 Απριλίου 2009 - 8:38 π.μ.

    Τον καθηγητή Αντώνη Μανιτάκη δεν έχω την τιμή να τον γνωρίζω προσωπικά. Γνωρίζω όμως πολύ καλά το επιστημονικό του κύρος, το δημοκρατικό του ήθος και τους αγώνες του για την κοινωνία των πολιτών. Παίρνω λοιπόν το θάρρος να "κρεμάσω" χωρίς την άδειά του τον σύνδεσμο ενός βαρυσήμαντου άρθρου του που δημοσιεύτηκε εχθές στην Ελευθεροτυπία. Το μόνο που έχω να προσθέσω είναι, ότι παράλληλα ίσως θα έπρεπε να παραιτηθεί και ο Πρόεδρος του ΕΣΔΕΠ Γιάννης Κρεστενίτης, όχι μόνον για τους λογους που αναφέρονται στο άρθρο, αλλά γιατί αυτός και η παράταξή του η Συσπείρωση υπήρξαν οι εμπνευστές και αρχιτέκτονες της παρωδίας-τραγωδίας που συντελέστηκε την προηγούμενη Τρίτη.

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=32253&ref=search

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.