Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2009

β. συγγράμματα & δωρεάν παιδεία

.
Θέλουμε τη γνώμη σας πάνω στο νέο σύστημα διανομής συγγραμμάτων. Αποτελεί πρόοδο σε σχέση με το προηγούμενο; Αποτελεί πισωγύρισμα; Δημιούργησε προβλήματα στις σχολές μας; Μπορούμε να τα καταγράψουμε; Είναι τέτοια τα προβλήματα αυτά, ώστε να ζητήσουμε να επιστρέψουμε στο παλιό σύστημα; Μήπως ένα άλλο σύστημα θα ήταν καλύτερο; Μήπως η φοιτητική κάρτα, που να επιδοτεί γενναία και επαρκώς τον κάθε φοιτητή να προμηθεύεται ό,τι θέλει από οποιοδήποτε εκδοτικό οίκο, λαμβανομένου υπόψη τού μέχρι τώρα κόστους που καταβάλλει το κράτος ανά φοιτητή για κάθε Σχολή, θα ήταν καλύτερη λύση; Είναι τα δίδακτρα αποδεκτή λύση για τη λειτουργία των μεταπτυχιακών μας; Από τί κινδυνεύει κατά τη γνώμη σας περισσότερο η παροχή δωρεάν ανώτατης δημόσιας παιδείας για όλους επί ίσοις όροις σήμερα;
.

9 σχόλια:

  1. Apo ti kindynevei? einai aplo: apo to oti kaneis de sevetai to dorean se afti ti xora. Dystyxos den eimaste ekpaidevmenoi na sevomaste o,ti mas parexetai dorean, oxi mono sto xoro tou panepistimiou, opoudipote (parka, kadoi anakyklosis, koinoxristoi dimosioi xoroi, otidipote).. mono o,ti akrivoplironoume sevomaste. einai thema politismou (aftou pou den exoume) Kai gia na min pareksigitho SE KAMIA PERIPTOSI den proteino tin katargisi tou dorean syggramatos. Apla pistevo oti i dorean paideia (oxi mono anotati) kindynevei apo tin elleipsi politismou kai sostis ekpaidefsis..(ta opoia eprepe na parexei to ekpaideftiko systima apo to dimotiko akomi)
    Favlos kyklos.. Lypamai pou den proteino kati, eimai apaisiodoksi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι άραγε δωρεάν, απαισιόδοξη συναδέλφισα (και με το δίκιο σου), η διανομή συγγραμμάτων ή μήπως τ'ακριβοπληρώνουμε με τη βαθειά τσέπη του Ελληνικού Δημοσίου; Θα συμφωνήσω, όμως, πως και αυτό (δηλαδή η ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζουμε το δημόσιο χρήμα) είναι επίσης θέμα πολιτισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΩΡΕΑΝ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

    Έχοντας μελετήσει ενδελεχώς το ΠΔ για τη δωρεάν χορήγηση εκπαιδευτικών συγγραμμάτων, καθοδηγήσει τους φοιτητές του Τμήματός μου στη σύνταξη ηλεκτρονικού προγράμματος επιλογής και διανομής των βιβλίων και έχοντας διεκπεραιώσει επιτυχώς τη διανομή των βιβλίων, θεωρώ πλέον τον εαυτό μου ώριμο, ώστε να μεταφέρω στους συναδέλφους τις απόψεις μου και την εμπειρία μου.

    Θεωρώ το νέο σύστημα επιλογής και διανομής εκπαιδευτικών συγγραμμάτων πολύ καλύτερο από το παλαιό. Συγκεκριμένα, παρέχει τη δυνατότητα επιλογής από έναν κατάλογο βιβλίων, του οποίου, βέβαια, η ποιότητα εξαρτάται από τον πατριωτισμό υμών των ιδίων. Υποχρεώνει στη διανομή βιβλίου και δεν αρκείται στη διανομή μόνο σημειώσεων, τη παράλληλη διανομή των οποίων δεν απαγορεύει. Τέλος, επιτρέπει και τη διανομή ξενόγλωσσων βιβλίων, όταν εμείς κρίνουμε ότι τα ελληνικά βιβλία δεν ικανοποιούν τους στόχους μας.

    Το μόνο μειονέκτημα του ΠΔ είναι η στην πράξη κατάργηση των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων. Πιστεύω ότι οι Πανεπιστημιακές Εκδόσεις πρέπει να διατηρηθούν και οφείλουμε να πείσουμε το υπουργείο Παιδείας να τις εντάξει στο νέο σύστημα διανομής.

    Με το νέο σύστημα οι φοιτητές παίρνουν περισσότερα βιβλία από το πλήθος των μαθημάτων που διδάσκονται. Αν και το ΠΔ επιβάλει τη διανομή τόσων βιβλίων όσα είναι και τα μαθήματα που διδάσκονται, στην πράξη τα πράγματα είναι διαφορετικά.

    Το ΠΔ με τον όρο σύγγραμμα δεν εννοεί ένα μόνο βιβλίο, αλλά ένα «πακέτο» βιβλίων. Για παράδειγμα, το μάθημά μου διαρκεί τρία εξάμηνα και παρείχα στους φοιτητές πέντε βιβλία, δύο θεωρίας, δύο φροντιστηριακών ασκήσεων και ενός εργαστηριακών ασκήσεων. Με το νέο σύστημα, το σύνολο των πέντε βιβλίων θεωρείται ένα σύγγραμμα και μπορεί να χορηγηθεί κατά το πρώτο εξάμηνο. Στα υπόλοιπα δύο εξάμηνα μπορούν να χορηγηθούν επιπλέον πακέτα βιβλίων ή να προκύψει ένα πλεόνασμα δύο πακέτων βιβλίων, για μελλοντικές επιλογές των φοιτητών σε άλλα μαθήματα, ως επί το πλείστον μαθήματα επιλογής.

    Με βάση τα παραπάνω, θεωρώ το νέο σύστημα χορήγησης βιβλίων πολυδάπανο. Επιπλέον, διαισθάνομαι ότι το κόστος των βιβλίων δεν έχει επακριβώς εκτιμηθεί από το υπουργείο Παιδείας, με ενδεχόμενο αποτέλεσμα την πτώση των ιθυνόντων του υπουργείου από τα σύννεφα.

    Όμως, συζητώντας με εκδότες βιβλίων, με διαβεβαίωναν ότι το νέο σύστημα θα προκύψει τελικά οικονομικότερο από το παλαιό, επειδή το νέο σύστημα εφαρμόζεται και στα ΤΕΙ. Πράγματι, το παλαιό σύστημα διανομής βιβλίων και ιδιαίτερα σημειώσεων στα ΤΕΙ ήταν ιδιαίτερα πολυδάπανο. Διατηρώ αμφιβολίες ως προς την άποψη των εκδοτών. Όμως, ο χρόνος θα δείξει.

    Στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, σε συνεργασία το ΝΟC και το ΚΥΠΤ, δημιουργήσαμε ένα σύστημα για την on line επιλογή και διανομή των βιβλίων, το οποίο λειτούργησε επιτυχώς. Διαθέσαμε το πρόγραμμα αυτό και σε άλλα Τμήματα του Α.Π.Θ. και σκοπεύουμε να το διαθέσουμε και στα υπόλοιπα.

    Το πρόγραμμα που δημιουργήθηκε είναι ιδιαίτερα φιλικό προς τον φοιτητή και προς τις Γραμματείες των Τμημάτων. Στόχος μας είναι το νέο σύστημα να επιβαρύνει στο ελάχιστο τις Γραμματείες.

    Δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερες δυσκολίες στην εφαρμογή του προγράμματος, εκτός από τον ηλεκτρονικό αναλφαβητισμό των εκδοτών. Όμως, αισθανόμαστε υπερήφανοι, επειδή σε σύντομο χρονικό διάστημα θα συμβάλουμε και στον εκσυγχρονισμό των Εκδοτικών Οίκων.

    Ένα μικρό πρόβλημα εμφανίστηκε με την καθυστέρηση της προμήθειας των ξενόγλωσσων συγγραμμάτων, αλλά πιστεύουμε ότι το πρόβλημα θα είναι παροδικό.

    Με τιμή
    Νικόλαος Ι. Μάργαρης
    Καθηγητής
    Πρόεδρος του ΤΗΜΜΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Πρόεδρε Νίκο Μάργαρη,

    Εμείς στη Νομική το τεστάραμε το πρόγραμμα που έχει τόνομά σου, πράγματι δουλεύει καλά, δεν μπορέσαμε τελευταία στιγμή να το χρησιμοποιήσουμε γιατί κατεβάσαμε τον κόμβο μας λόγω γεγονότων κι έτσι αναγκαστήκαμε να εφεύρουμε ένα ad hoc σύστημα αντιμετώπισης μιας κατάστασης ανάγκης, που μας επέτρεψε όμως να δώσουμε εγκαίρως βιβλία στα παιδιά. Επειδή έζησα από πολύ κοντά όλη αυτή την εμπειρία, έχω πολύ συγκεκριμένες απόψεις επί του θέματος, δεν θέλω όμως να τις καταθέσω πριν ακούσουμε ευρύτερα τους συναδέλφους.

    Θέλω μόνο να μείνω στο ζήτημα του "ενιαίου συγγράμματος" που θέτεις. Ξέρεις τί μεγάλο ζήτημα είναι αυτό? Όσο κι αν δεν φαίνεται. Ορισμένοι συνάδελφοι κάνουν κατάχρηση αυτής της δυνατότητας, που έχουν τώρα, ενώ πριν δεν είχαν. Θα μου πεις, βιβλία παίρνουν τα παιδιά, ε, ας πάρουν κι ένα παραπάνω, δε χάθηκε ο κόσμος. Όμως, η γενίκευση του ενιαίου συγγράμματος θα τινάξει το σύστημα στον αέρα κι εκεί θα το σταματήσει το Υπουργείο και θα σου πει τώρα σύγγραμμα τέλος, κι οι Πανεπιστημιακοί, οι μπείξε οι δείξε, εσείς φταίτε, δείτε τί κάνατε, κλπ., κλπ., τα γνωστά... Και μετά καταλήψεις, κλπ., κλπ.

    Πριν απ' όλα, η εφαρμογή του νέου συστήματος ανέδειξε την αδυναμία μας ν' ανταποκριθούμε στην ανάπτυξη των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών μας. Ανάπτυξη δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε. Συντήρηση κάνουμε με χίλια ζόρια. Ναι αλλά από την ανάπτυξη των υπηρεσιών που παρέχουμε θα δουν τα παιδιά ότι κάτι παραπάνω προσπαθούμε να κάνουμε εδώ γι' αυτά. Και θα το αποδείξω αυτό εν καιρώ.

    Αυτό που θέλω να πω εδώ για το ενιαίο σύγγραμμα είναι πως, επιτέλους, θάπρεπε να υπάρχει μέσα στις σχολές ένας minimum κεντρικός έλεγχος ποιότητας της παροχής από εμάς εκπαιδευτικών υπηρεσιών ανώτατης παιδείας. Γιατί συνάδελφε δίνεις 3 βιβλία? Η Πρυτανεία σέβεται την αυτονομία της ΓΣ του Τμήματος, το Τμήμα σέβεται τον Τομέα, ο Τομέας σέβεται τον συνάδελφο και δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός να ελέγξει έναν συνάδελφο που βρίσκει ευκαιρία και αυθαιρετεί. Και μη μιλάς εσύ για το μάθημά μου να μη μιλήσω εγώ για το δικό σου. Ε, δεν είν' έτσι. Κι αυτό ισχύει κι αλλού.

    Μια σχολή δίνει ένα πτυχίο μετά από ένα πρόγραμμα σπουδών. Κάποτε δεν πρέπει να υπάρξει ένας έλεγχος (εσωτερικός, δικός μας), πώς υλοποιείται αυτό το πρόγραμμα; τί διδάσκει ο καθένας μας, αν το διδάσκει, πώς το διδάσκει και μεταξύ άλλων και τί βιβλία προτείνει; Δεν πρέπει να έχουμε μια πραγματική διεύθυνση σπουδών στις σχολές μας; Πάμε κατά καιρούς, κάνουμε σεμινάρια για άλλους φορείς εκτός ΑΕΙ, μας αξιολογούν, την άλλη χρονιά μας καλούν, μας λένε ελάτε, οι σπουδαστές μας σας αξιολόγησαν πολύ θετικά πέρυσι, ή λυπούμαστε, δεν θα σας χρειαστούμε φέτος... Και τον κοιτάς και λες από μέσα σου, κοίτα ρε συ το αμερικανάκι που θα μου πει εμένα σας αξιολογήσαμε θετικά και ξέρω γω. τί λες ρε μεγάλε; για κάτσε δω ρε συ: εγώ είμαι σε μια Σχολή που βγάζει δικαστές, δικηγόρους, εισαγγελείς, βουλευτές, πρωθυπουργούς, προέδρους! Μούδωσε η Πολιτεία να οδηγήσω μια Rolls και θα με περάσει το φιατάκι? Θα το αφήσω αυτό το πράγμα να γίνει? Θα το ανεχτώ?

    Τέτοια προβλήματα, πιστεύω, ανέδειξε η εφαρμογή του νέου συστήματος διανομής συγγραμμάτων. Θα επανέλθω, όμως, κι ευχαριστώ για την συζήτηση, όπως και ένα μεγάλο ευχαριστώ για το πρόγραμμα που κάνατε στο Τμήμα σας και μας διαθέσατε.

    Παναγιώτης Γκλαβίνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θεωρώ ότι το σύστημα χορήγησης διδακτικών συγγραμμάτων είναι απαράδεκτο, ψευδεπίγραφο, ανούσιο και έχει αναστατώσει τις Γραμματείες των Τμημάτων με τα προβλήματα που δημιουργεί.
    Ειδικότερα:
    1. Είναι απαράδεκτο γιατί ο/η φοιτητής/τρια πρέπει να δηλώσει το σύγγραμμα της επιλογής του/της ταυτόχρονα με τη δήλωση του μαθήματος κατά την έναρξη του εξαμήνου. Πριν δηλαδή παρουσιαστεί στο μάθημα και ακούσει την πρώτη διάλεξη πρέπει να επιλέξει το σύγγραμμα. Έχω την εντύπωση ότι πρόκειται περί παγκόσμιας πρωτοτυπίας. Με ποια κριτήρια θα επιλέξει το βιβλίο του; Προφανώς η απάντηση ότι όλα τα προτεινόμενα συγγράμματα θα είναι του ιδίου περιεχομένου και δεν έχει σημασία ποιο θα επιλέξει, δεν ευσταθεί. Δεν υπάρχουν ίδια συγγράμματα εκτός και αν ο ένας συγγραφέας έχει αντιγράψει ο βιβλίο του άλλου.
    2. Είναι ψευδεπίγραφο γιατί ενώ δημιουργεί την εντύπωση, σε αυτόν που δεν γνωρίζει, ότι ο/η φοιτητής/τρια θα έχει στη διάθεσή του/της πολλά συγγράμματα για να μελετήσει (και να συνθέσει) στην πραγματικότητα παίρνει μόνο ένα από μια λίστα συγγραμμάτων. Υπάρχει βέβαια η δυνατότητα δύο ή περισσότερα βιβλία χωρίς επικαλύψεις ύλης να αποτελούν ένα σύγγραμμα. Αυτό όμως είναι μια ειδική περίπτωση που θα μπορούσε κάλλιστα να αντιμετωπιστεί και με το παλιό σύστημα με μια απλή του τροποποίηση.
    3. Είναι ανούσιο. Δεν λύνει σχεδόν κανένα πρόβλημα ενώ αντίθετα δημιουργεί πολλά διαδικαστικά και γραφειοκρατικά προβλήματα στις Γραμματείες των Τμημάτων που τις έχει αναστατώσει στην κυριολεξία. Αντί να αναβαθμίζει προχωρεί προς την κατάργηση των Υπηρεσιών Δημοσιευμάτων των Πανεπιστημίων. Επίσης καθυστερεί πολύ τη διανομή των βιβλίων. Το ότι έχει γραφεί ειδικό πρόγραμμα από το ΤΗΜΜΥ (καθηγητής Μάργαρης) και το ΚΥΤΠ που διευκολύνει στη διαδικασία διανομής των βιβλίων δεν αναιρεί το γεγονός ότι το σύστημα είναι ανούσιο. Για ποιο λόγο όλη αυτή η ταλαιπωρία; Αν σε κάποιες Σχολές υπήρχαν ειδικά προβλήματα (ίσως στις Σχολές Νομικής, δεν είμαι σίγουρος) θα μπορούσαν να υπάρξουν ειδικές ρυθμίσεις στο παλιό σύστημα για να τα αντιμετωπίσουν. Γιατί σε αυτήν τη χώρα δεν μπορούμε απλά να διορθώνουμε τα κακώς κείμενα και πρέπει να ανατρέπουμε τελείως το παλιό, να ξεκινούμε από μηδενική βάση και στο τέλος να διαπιστώνουμε ότι πάλι τα κάναμε .. θάλασσα.
    4. Φαντάζομαι ότι ο λόγος που προτάθηκε αυτό το σύστημα ήταν ότι στις τάξεις με μεγάλο αριθμό φοιτητών και πολλούς διδάσκοντες θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να μην προτείνεται το βιβλίο ενός μόνο διδάσκοντος. Έπρεπε λοιπόν να αναστατωθεί όλη η πανεπιστημιακή κοινότητα; Ποιος ο λόγος κάποιος διδάσκων που ακολουθεί ένα βασικό σύγγραμμα (δικό του ή άλλου συγγραφέα) να πρέπει να προτείνει και άσχετα άλλα συγγράμματα; Αφού κανείς δεν τον εμποδίζει το σύγγραμμα που ακολουθεί να το εμπλουτίζει με πρόσθετες σημειώσεις, επιστημονικά άρθρα και οτιδήποτε άλλο. Άλλωστε το blackboard μπορεί να συμβάλει πολύ προς αυτήν την κατεύθυνση (με την ευκαιρία είναι γνωστό ότι το blackboard αξιοποιείται σήμερα στο ΑΠΘ σε μαθήματα που αντιστοιχούν μόνο στο 10% των εγγεγραμμένων φοιτητών; Παρήγορο βέβαια είναι ότι στις αρχές του 2007 αξιοποιούταν μόνο από περίπου το 7% των φοιτητών). Στο επιχείρημα ότι η επιστήμη εξελίσσεται και ο καθηγητής δεν πρέπει να ακολουθεί ένα μόνο σύγγραμμα η απάντηση είναι ότι το νέο σύστημα δεν αντιμετωπίζει αυτό το θέμα αφού ο φοιτητής ένα μόνο βιβλίο έχει δικαίωμα να επιλέξει. Πώς μπορεί ένας/μία φοιτητής/τρια να κατανοήσει καλύτερα την ύλη ενός μαθήματος; Απλούστατα αυτό που ακούει στο μάθημα από τον καθηγητή του/της να μπορεί να το διαβάσει στο σπίτι με την ησυχία του/της για να το αφομοιώσει καλύτερα. Αυτό λοιπόν θα το βρει στο βιβλίο που ακολουθεί ο καθηγητής ή στις σημειώσεις που δίνει ή στα άρθρα που συνιστά και τα “κρεμά” στο blackboard. Δεν υπάρχει απαραίτητα σε κάποιο άλλο βιβλίο, που χωρίς να γνωρίζει το έχει επιλέξει από την προτεινόμενη λίστα στην αρχή του εξαμήνου πριν ακόμη ακούσει την πρώτη διάλεξη του μαθήματος.

    Δεν θεωρώ ότι το παλιό σύστημα διανομής βιβλίων αποτελούσε μια από τις παθογένειες του ελληνικού δημόσιου πανεπιστήμιου. Σίγουρα βέβαια είχε κάποιες αδυναμίες που θα μπορούσαν, μόνον αυτές να αντιμετωπιστούν. Εξαρτιόταν από τον κάθε καθηγητή να το αξιοποιήσει σωστά ή όχι. Δημιουργώντας μάλιστα σιγά – σιγά στη βιβλιοθήκη του Τμήματός του μια μικρή λίστα ξένων συγγραμμάτων και εμπλουτίζοντάς την συνεχώς, έστω και από τις υπάρχουσες πιστώσεις του Τμήματός του (που δεν είναι και τόσο ανεπαρκείς, απλά σωστή κατανομή σε κάποια Τμήματα μπορεί να μη γίνεται) θα μπορούσε να καλύψει πολύ καλά τις ανάγκες όλων των μαθημάτων του. Το προτεινόμενο νέο σύστημα διανομής βιβλίων όσο και τα άλλα καινοφανή του νέου νόμου (εκλεκτορικά σώματα όπου χιλιάδες μέλη ΔΕΠ μετακινούνται χωρίς συνήθως ουσιαστικό λόγο από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο με τεράστιο κόστος (και αναστάτωση επίσης των Γραμματειών) για να συμμετάσχουν σε κάποιο εκλεκτορικό σώμα ή το περίφημο σύστημα της υποτιθέμενα δημοκρατικής και μη-κομματικής καθολικής ψηφοφορίας των φοιτητών όπου έστω και 10 φοιτητές από τους πλέον των 60000 φοιτητών του ΑΠΘ αν ψηφίσουν, η ψήφος τους θα έχει βαρύτητα ίση με το 80% αυτής του ΔΕΠ) μόνο προβλήματα προσθέτουν στο πανταχόθεν βαλλόμενο δημόσιο Πανεπιστήμιο.

    Χρήστος Μπαμπατζιμόπουλος
    Καθηγητής Γεωπονικής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νίκος Ι. Μάργαρης8 Φεβρουαρίου 2009 - 1:59 π.μ.

    Αγαπητέ Παναγιώτη Γκλαβίνη

    Σίγουρα ο κίνδυνοι στους οποίους αναφέρεσαι είναι υπαρκτοί. Όπως έγραψα, η ευδοκίμηση του νέου συστήματος εξαρτάται από τον πατριωτισμό μας. Αν δεν σταθούμε στο ύψος μας, το σύστημα θα καταρρεύσει από οικονομικής απόψεως.

    Σε πληροφορώ ότι ήδη μου έγινε πρόταση, στα εξάμηνα του μαθήματός μου, που δεν χορηγώ βιβλία, να χορηγήσω βιβλία τρίτων με αντάλλαγμα την ένταξη των βιβλίων μου στις λίστες άλλων ιδρυμάτων!

    Παναγιώτη, κακά τα ψέματα. Η ορθή λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι η δημιουργία σοβαρών βιβλιοθηκών. Εκεί οι φοιτητές μας θα βρίσκουν μια πλειάδα καλών βιβλίων, τα οποία μπορούμε να συμπληρώνουμε με τις σημειώσεις, που θα εκδίδουμε μέσω της Υπηρεσίας Δημοσιευμάτων ή θα επισυνάπτουμε στις ιστοσελίδες μας.

    Η δημιουργία σοβαρών βιβλιοθηκών πρέπει να είναι ένας από τους μελλοντικούς μας στόχους.

    Με τιμή

    Νίκος Μάργαρης

    Υ.Γ. Με τα παραπάνω, πιστεύω ότι απάντησα και στον συνάδελφο Χ. Μπαμπατζιμόπουλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στην Ελλάδα, όταν θέλουμε να εμποδίσουμε ένα δυνητικό κακό (όπως την κακή χρήση της δυνατότητας του καθηγητή να δίνει στους φοιτητές ότι βιβλίο θέλει), δημιουργούμε ένα απίθανα περίπλοκο νομικό πλαίσιο. Το οποίο τελικά δημιουργεί απείρως περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι πάει να λύσει.
    Πως θα έβλεπα εγώ μια λογική λύση, στις γενικές της γραμμές, χωρίς να υπεισέλθω στα λεπτομερέστερα (για τα οποία υπάρχουν επίσης λύσεις).
    1. Ο διδάσκων (ή η ομάδα διδασκόντων) αποφασίζει ποιο βιβλίο θα διανεμηθεί στους φοιτητές (όπως δηλαδή γινόταν και παλιότερα). Παράλληλα ενημερώνει τους φοιτητές για διαθέσιμη χρήσιμη βιβλιογραφία στη βιβλιοθήκη του Τμήματος κα στο διαδίκτυο.
    2. ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ αξιολογείται από τους φοιτητές το διδακτικό σύγγραμμα, με απαντήσεις σε κατάλληλα διατυπωμένα ερωτήματα.
    3. Εάν η αξιολόγηση των φοιτητών είναι αρνητική (κάτω από κάποιο όριο/κατώφλι που θα έχει από πριν τεθεί), τότε το αρνητικώς υπό των φοιτητών αξιολογηθέν σύγγραμμα δεν ξαναδιανέμεται στο μέλλον. Επιτροπή του τμήματος ελέγχει (σε συνεργασία με τους διδάσκοντες) εναλλακτικές λύσεις για διανομή κατάλληλου βιβλίου από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.

    Sancta simplicitas (ή κάπως έτσι) έλεγαν οι αρχαίοι Λατίνοι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Την θέση μου την έχω κάνει γνωστή και στο τύπο

    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=18482&ct=6

    Το θέμα το θέτει επίσης πολύ σωστά ο κ. Μπαμπατζιμόπουλος. Να ρωτήσω όλους να συνεισφέρετε στο διάλογο με το να αναφέρετε τι ποσοστό συναδέλφων σας έχει ιστοσελίδα προσωπική και τι ποσοστό από αυτούς έχουν ζωντανές σελίδες για τα μαθήματα τους στο Blackboard.

    Το πρόβλημα δεν είναι «τα συγκράματα» και ο τρόπος διανομής τους … το πρόβλημα έχει άλλο όνομα… ακαδημαϊκή δεοντολογία… και είναι γενικότερο.

    Σε ένα μάθημα στo Φυσικό γνωρίζουν οι πάντες ότι ένα βιβλίο και ορισμένοι διδάσκοντες (αυτά πάνε πακέτο) δεν περιπατάει… να τη γράφουν οι φοιτητές για αυτό στο discussion board του Blackboard

    “Tο βιβλίο ήταν απλά απαράδεκτο. Πολλά λάθη και πολύ δύσκολο για ανάγνωση με μία σταθερή ροή και σειρά.”

    Και πολύ χειρότερα σχόλια για τον καθηγητή…

    πώς να λύσουμε το θέμα «πολλαπλά» συγγράμματα όταν δεν έχουμε δασκάλους να διδάξουν με αξιοπρέπεια και σοβαρότητα. Αν λύσουμε το θέμα του «ακαδημαϊκού δασκάλου» θα λυθεί και το θέμα «συγκράματα» αυτόματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.