.
Σ’ ένα Πανεπιστήμιο που δεν ήταν έτοιμο να το εφαρμόσει και σε μια εκδοτική αγορά που δεν ήταν προετοιμασμένη να το παρακολουθήσει, επιβλήθηκε το νέο σύστημα διανομής συγγραμμάτων, που, στην θεωρητική του σύλληψη, αποτελεί μεν πρόοδο σε σχέση με το προηγούμενο, στο μέτρο που η Πολιτεία εξακολουθεί να χρηματοδοτεί ένα σύγγραμμα, που τώρα επιλέγεται μεταξύ περισσοτέρων που θα πρέπει να προτείνονται από τον διδάσκοντα, στην πράξη, όμως, δημιούργησε περισσότερα προβλήματα απ’ όσα έλυσε: αξεπέραστα γραφειοκρατικά προβλήματα στις σχολές, οι φοιτητές να εξακολουθούν να «επιλέγουν» κατά κανόνα το υποδεικνυόμενο από τον διδάσκοντα σύγγραμμα, η απόκτηση του οποίου τώρα πια καθυστερεί, με αποτέλεσμα να πέφτει για δεύτερο συνεχές εξάμηνο το επίπεδο σπουδών.
Από την εφαρμογή του νέου συστήματος, προκύπτει η ανάγκη να περάσουμε πλέον σ’ ένα πιο σύγχρονο, ισοδυνάμου αποτελέσματος, σύστημα δωρεάν πρόσβασης του φοιτητή στο πανεπιστημιακό σύγγραμμα. Γι’ αυτό, θα πρέπει να ζητήσουμε την παροχή στοιχείων από το Υπουργείο μετά τον ένα χρόνο εφαρμογής του νέου συστήματος, ώστε να διαπιστώσουμε αν πληρώνουμε τελικά λιγότερα, τα ίδια ή περισσότερα σε σχέση με αυτά που πληρώναμε με το προηγούμενο σύστημα. Και στη βάση αυτών των στοιχείων, να αξιολογήσουμε το νέο σύστημα, λαμβάνοντας υπόψη και τις δυσλειτουργίες που επέφερε στην πράξη, πριν προχωρήσουμε στη διατύπωση πρότασης για την αναμόρφωσή του.
Τί κόστιζε κατ’ έτος το προηγούμενο σύστημα διανομής συγγραμμάτων; Τί κοστίζει τώρα (συμπληρώσαμε ήδη έτος) το νέο σύστημα διανομής συγγραμμάτων; Αναγωγή σε μέσο φοιτητή για να μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα, λαμβανομένης υπόψη και της ανόδου των τιμών από το έτος 2007-2008 στο 2008-2009.
Βελτιώθηκε το σύστημα ως προς την επιλογή; Δηλαδή, τώρα τα παιδιά προτιμούν πράγματι να προμηθευτούν σύγγραμμα πέραν αυτού που τους προτείνει ο διδάσκων ή επιλέγουν και πάλι το ίδιο; Η απάντηση εδώ είναι μάλλον όχι. Βελτιώθηκε το σύστημα ως προς την έγκαιρη διανομή συγγραμμάτων; Η απάντηση εδώ είναι οπωσδήποτε όχι, διότι καθυστερούν τώρα τα παιδιά να πάρουν συγγράμματα. Βελτιώθηκε το σύστημα ως προς το γενικό κόστος διαχείρισής του; Σίγουρα όχι, διότι με το νέο σύστημα η γραφειοκρατία έπνιξε τις σχολές μας και τα προβλήματα υπάρχουν και με τη χρήση ηλεκτρονικών προγραμμάτων διαχείρισης των δηλώσεων συγγραμμάτων.
Με δεδομένο ότι το νέο σύστημα δημιούργησε περισσότερα προβλήματα απ’ όσα φιλοδοξούσε να λύσει, αυτό που μένει για να το αξιολογήσουμε σε σχέση με το παλιότερο, είναι να δούμε κι αν μας κοστίζει περισσότερο από το παλιότερο (περίπτωση κατά την οποία θα πρέπει να το καταργήσουμε ΑΜΕΣΩΣ) ή αν μας κοστίζει λιγότερο από το παλιότερο (περίπτωση κατά την οποία θα πρέπει να το σκεφτούμε, εκτός αν υπάρχει άλλη πρόταση).
Με αυτή την επιφύλαξη, πιστεύουμε πως ήρθε η ώρα να περάσουμε σ’ ένα νέο σύστημα όχι χορήγησης βιβλίων, αλλά επιδότησης της προμήθειάς τους από τον φοιτητή. Γι’ αυτό προτείνουμε την ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΤΑ. Λαμβανομένου υπόψη του μέσου όρου της εξαμηνιαίας δαπάνης ανά φοιτητή και ανά Τμήμα που αναλογούσε το 2007-2008 με το παλιό σύστημα και το 2008-2009 με το νέο σύστημα, θα πρέπει να δίνεται σε κάθε φοιτητή κάθε τμήματος με την έναρξη του κάθε εξαμήνου μια ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΤΑ που θα πιστώνεται από το Υπουργείο με το ποσό που θα καλύπτει τη μέση δαπάνη του φοιτητή για να προμηθεύεται βιβλία για την φοίτησή του. Το Υπουργείο θα συμβάλλεται με τους εκδοτικούς οίκους, βιβλιοπωλεία κλπ., και θα πετυχαίνει καλύτερες τιμές συγκεντρωτικά. Ο φοιτητής θα προσέρχεται σε όποιο συνεργαζόμενο εκδοτικό οίκο ή βιβλιοπωλείο για να προμηθεύεται τα βιβλία της επιλογής του.
Π.χ., στο Τμήμα Νομικής ΑΠΘ, κόστισε στο Υπουργείο σε τιμές εκδότη η διανομή βιβλίων και κωδίκων το εαρινό εξάμηνο 2008-2009 για τους φοιτητές του β’ εξαμήνου το ποσό των 500 Ε ανά φοιτητή κατά μέσο όρο. Το εαρινό εξάμηνο 2009-2010 δίνω στον φοιτητή του β’ εξαμήνου μια Πιστωτική Βιβλιοκάρτα, που θα έχει πιστωθεί από το Υπουργείο με το ποσό των 500 Ε. Και τούτο, με την έναρξη των μαθημάτων. Ο φοιτητής θα μπορεί να χρησιμοποιήσει την πιστωτική του σε οποιοδήποτε συμβεβλημένο εκδοτικό οίκο/βιβλιοπωλείο. Οι εκδοτικοί οίκοι θάχουν στο μεταξύ συμβληθεί με το Υπουργείο διότι θα τους γνωρίζουμε ήδη από την προηγούμενη χρονιά. Την επόμενη χρονιά, και νέοι εκδοτικοί οίκοι θα μπαίνουν στο παιγνίδι του ανταγωνισμού και θα συμβάλλεται και μ’ αυτούς το Υπουργείο.
Στο μεταξύ, και εκ παραλλήλου, θα πρέπει να επεκτείνουμε τις κοινές βιβλιοθήκες, να ενισχύσουμε τις ηλεκτρονικές και να γενικεύσουμε τη χρήση στην εκπαιδευτική διαδικασία ηλεκτρονικών φακέλων εργασίας, διότι η ουσιαστική άνοδος του επιπέδου σπουδών θα προκύψει χάρη στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που μας παρέχουν στον τομέα αυτό οι νέες τεχνολογίες, το κόστος εφαρμογής των οποίων δεν συγκρίνεται με το τί καταβάλλουμε για να εξοπλίσουμε τους φοιτητές μας με έντυπα εγχειρίδια.
.
Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Στο ιστολόγιο www.gurforum.org θα βρείτε εκτεταμένη συζήτηση πάνω στην πρότασή μας:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.gurforum.org/2009/11/30/%ce%bd%ce%ad%ce%bf-%cf%83%cf%8d%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bc%ce%b1-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%ae%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%b3%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%ac%cf%84%cf%89%ce%bd/
ΤΟ ΛΕΕΙ κι η ΠΟΣΔΕΠ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό το ενημερωτικό δελτίο για την 3η συνεδρίαση της Δ.Ε. της ΠΟΣΔΕΠ:
«Το θέμα παραμένει ιδιαίτερα σοβαρό από όλες της πλευρές. Μερικές πρώτες διαπιστώσεις: Α) το πολλαπλό σύγγραμμα στην ουσία δεν εφαρμόζεται. Β) Οι φοιτητές είναι προσκολλημένοι στο σύγγραμμα του διδάσκοντα ή σε αυτό που τους υποδεικνύει. Γ) Δεν εφαρμόζονται οι λοιπές προϋποθέσεις που αναφέρει ο νόμος. Δεν υπάρχει καμιά διαδικασία, που να βοηθά τους φοιτητές να γνωρίζουν άλλα βιβλία του ιδίου αντικειμένου. Δ) Επίσης σε πολλά Ιδρύματα δεν έχει ομαλοποιηθεί το σύστημα διανομής. Ε) Σε ορισμένες Σχολές (π.χ. Ιατρικές) έχουν ανέλθει κατακόρυφα οι δαπάνες για συγγράμματα λόγω διαφόρων τεχνασμάτων, που εφαρμόζουν εκδότες και συγγραφείς. Με το θέμα θα ασχοληθεί πιο συστηματικά η επόμενη Εκτελεστική Γραμματεία και θα προχωρήσει σε αποφάσεις.»
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΕΚΤΑΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Υπουργείο Παιδείας μέσα από τη δράση «Δες την ψηφιακά 2.0» παρέχει το δικαίωμα απόκτησης νέου φορητού προσωπικού υπολογιστή. Δικαιούχοι είναι το 25% των νεοεισαχθέντων φοιτητών κατά το ακαδημαϊκό έτος 2009-10 σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ/ΤΕΙ, σύμφωνα με τη βαθμολογία εισαγωγής. Επιπλέον, δικαιούχοι είναι και όλοι οι φοιτητές που εισάγονται ως «πάσχοντες από σοβαρές ασθένειες» κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2008-09 και 2009-10. Πρόσβαση στην υπηρεσία ΠΙΘΟΣ+ θα έχουν και όλοι οι φοιτητές που συμμετείχαν στο έργο «Δες την Ψηφιακά» κατά το ακ. έτος 2008-09.
Ως προς τις διαδικασίες απόκτησης του φορητού υπολογιστή, κάθε δικαιούχος φοιτητής θα επιχορηγηθεί με το 80% της αξίας τού υπολογιστή της επιλογής του, με μέγιστη επιδότηση τα 400 ευρώ. Η προμήθεια των επιδοτούμενων φορητών υπολογιστών μπορεί να γίνεται στο διάστημα 21/12/2009 – 23/1/2010. Σε όλους τους δικαιούχους θα αποσταλεί ειδική ενημερωτική επιστολή, η οποία θα περιλαμβάνει και έναν «Προσωπικό Κωδικό» για την απόκτηση όλων των παραπάνω εκπαιδευτικών εργαλείων. Χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό, την ταυτότητά τους και τη βεβαίωση σπουδών από τη Γραμματεία της Σχολής τους ή το «φοιτητικό πάσο», θα έχουν την δυνατότητα να προμηθευτούν και το φορητό υπολογιστή τής επιλογής τους από οποιοδήποτε κατάστημα πώλησης υπολογιστών, καταβάλλοντας μόνο το υπόλοιπο της αξίας του.
Στη δράση «Δες την Ψηφιακά 2.0» μπορούν να συμμετάσχουν ελεύθερα όσες προμηθεύτριες επιχειρήσεις επιθυμούν και μπορούν να διαθέτουν φορητούς υπολογιστές με τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Οι επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν, θα εισπράττουν την επιχορήγηση μετά την πώληση των υπολογιστών στους φοιτητές και αφού υποβάλλουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία και δικαιολογητικά στην ΕΔΕΤ ΑΕ (Εθνικό Δίκτυο Έρευνας Τεχνολογίας), που έχει αναλάβει την υλοποίηση των διαδικασιών της δράσης.
Εμείς προτείνουμε κάτι τεχνολογικά πιο προηγμένο από το παραπάνω σύστημα του ΔΕΣ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΑ, και συγκεκριμένα την ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΚΑΡΤΑ, η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να παντρευτεί με την εμπειρία του ΔΕΣ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΑ για τη διανομή επιδοτούμενων Η/Υ. Κάντε μια μελέτη, τί κοστίζει ανά φοιτητή, ανά εξάμηνο, ανά Τμήμα κατά μέσο όρο στο Ελληνικό δημόσιο η διανομή δωρεάν συγγραμμάτων με το ισχύον και τί κόστιζε με το παλιό και δώστε του επιδότηση αντί για βιβλία κι αφήστε τον ελεύθερο ν’ αποφασίσει τί θα πάρει και από πού για να διαβάσει για τα μαθήματα και τις εξετάσεις του.
ΑπάντησηΔιαγραφή